اخبار

صنعت CNG زیر ذره‌بین کمیسیون انرژی

میگلی‌نژاد از تعطیلی جایگاه‌های CNG بعد از هدفمندی یارانه‌ها خبر داد:
عضو کمیسیون انرژی مجلس از تعطیلی برخی جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی به علت برخی مشکلات ناشی از اجرای قانون هدفمندی خبر داد و گفت: رسیدگی به مشکل جایگاه‌داران سی.ان.جی به‌زودی در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار می‌گیرد.

"غلامعلی میگلی‌نژاد"در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) با انتقاد از افزایش یک‌باره قیمت حامل‌های سوختی در جریان مرحله نخست اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، گفت: بر اثر افزایش یکباره قیمت سی.ان.جی و نزدیک شدن قیمت آن به بنزین، استقبال مردم از جایگاه‌های عرضه سی.ان.جی تا حد زیادی کاهش یافته و حتی در برخی موارد موجب تعطیلی برخی از این جایگاه‌ها نیز شده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و بندر دیلم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تعطیلی جایگاه‌های عرضه سی.ان.جی خسارت‌های فراوانی را به سرمایه‌گذاران داخلی و مردم وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: بررسی و حل مشکل جایگاه‌دارانی را که سوخت سی.ان.جی عرضه می‌کنند، به زودی در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار می‌دهیم تا با همکاری نمایندگان این صنف و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها بهترین راه‌حل را برای این مشکل پیدا کنیم.

 

سوء تدبیر در افزایش ناگهانی قیمت‌ها

میگلی‌نژادهمچنین افزود: سوء تدبیر در افزایش ناگهانی قیمت‌ها و شیب تند واقعی‌سازی قیمت، به‌ویژه در بخش انرژی آن هم بدون در نظر گرفتن همه جوانب کار، موجب ایجاد مشکل در بسیاری از بخش‌های اقتصادی کشور شده که تعطیلی جایگاه‌های عرضه سوخت تنها یک مورد از آن است.

 

کمیسیون انرژی وضعیت جایگاه‌های CNG را با جدیت پیگیری می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که بررسی مشکل جایگاه‌داران عرضه سی.ان.جی و چگونگی حل این مشکل به کار کارشناسی دقیق نیاز دارد، تأکید کرد: تعطیلی جایگاه‌هایی که با هزینه‌های میلیاردی ساخته شده‌اند موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن رد شد و کمیسیون انرژی با اهتمام جدی پیگیر حل مشکل این جایگاه‌داران خواهد بود.

پس از اجرای مرحله نخست قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در روز 29 آذر سال گذشته و نزدیک شدن قیمت سی.ان.جی به بنزین، استقبال از این سوخت جایگزین بنزین تا حد زیادی کاهش یافت، زیرا بسیاری از مردم معطل شدن در صف‌های طولانی سی.ان.جی را تنها به دلیل فاصله قیمتی این سوخت با بنزین تحمل می‌کردند و نزدیک شدن قیمت این دو سوخت به یکدیگر، دیگر هیچ توجیهی برای استقبال مردم از جایگاه‌های عرضه سوخت سی.ان.جی باقی نمی گذاشت.

کاهش استقبال مردم از سوخت سی.ان.جی و افزایش قیمت عرضه خوراک (گاز طبیعی) به جایگاه‌ها موجب شد تا درآمد بسیاری از این جایگاه‌ها، کاهش یابد و زیان ببینند، زیانی که موجب تعطیلی چندین جایگاه عرضه سی.ان.جی در سراسر کشور شد.

Search